Recensie: Verblind

Via Facebook had ik mee gedaan met een win actie en heb ik Verblind gewonnen.

Melissa Jansen moet keihard knokken om zich staande te houden in de veeleisende wereld van zang, dans en drama op de musicalopleiding. Haar leven is een mix van pijn, zenuwen en genieten van haar grote passie. Wanneer ze wordt gevraagd voor een prestigieus afstudeerproject moet ze nog harder werken om haar talent om te zetten in vaardigheid. Daarbij ontmoet ze rijzende musicalster en fulltime flirt Nathan de Wilde, die haar leven laat sprankelen. Ondertussen blijft het verleden dat ze achter zich wilde laten aan haar trekken, in de persoon van haar jeugdliefde Rick van der Woude. Gevangen tussen twee vuren bouwt de spanning op. De grens tussen acteren en werkelijkheid vervaagt. Kan Melissa haar hart vertrouwen, of is liefde als theater: een prachtige illusie?

Het boek begint meteen met Melissa op de musicalopleiding. Als je geen kennis hebt van die opleiding en/of wereld zijn sommige woorden niet te begrijpen, zoals voor mij dus. Dat vind ik jammer omdat het toch een stukje verhaal weg haalt. Het verhaal springt soms verder in de tijd. Dat wordt goed aangegeven maar er zijn momenten dan had ik liever gezien dat een stuk verder uitgewerkt was omdat je wilt weten wat er gebeurd is. Wat mij ook erg stoorde waren de lange hoofdstukken maar vooral dat sommige stukken aan elkaar geplakt zaten terwijl het over een hele andere dag of tijdstip ging. Terwijl er stukken waren die wel bij elkaar hoorde en dan wel los was neer gezet. Doordat het op deze manier geschreven is was het soms moeilijk te volgen waar je nu over aan het lezen was.

Ondanks dat is het wel een erg leuk verhaal. Melissa krijgt een leuke vriendschap met Chantal, die er op haar beurt voor zorgt dat Melissa meer zelfvertrouwen krijgt. En dan is er Nathan. Hun vriendschap/liefde is een duw en trek spel wat alle kanten op gaat. Dat vind ik erg leuk omdat het niet voorspelbaar is. Rick is vanaf het begin een stoorzender en hoe verder het verhaal vordert hoe meer je te weten komt over hem waardoor het ook duidelijker wordt waarom Rick en Melissa uit elkaar zijn gegaan. Het einde is een mooie afsluiter al had ik toch wel willen weten hoe het na een langere tijd met de personages ging. Al met al toch 3 sterren voor Verblind.

3/5
Kopen

Genre: