Recensie: Nooit verliefd worden

Calendar Girl is een leuke reeks over Mia Saunders. Per maand gebeurd er van alles in haar leven. In deze recensie lees je alles over het eerste kwartaal.

Een knappe jonge vrouw, een grote schuld van 1 miljoen, een jaar om het terug te betalen…
Mia Saunders heeft een probleem: een schuld van een miljoen dollar, die binnen een jaar afbetaald moet worden. Gelukkig heeft haar tante een exclusief escortbedrijf  en is Mia een knappe jonge vrouw met lef. Als oogstrelende ‘arm candy’ kan ze zo aan de slag bij Exquisite Escorts.

Elke maand heeft ze een nieuwe cliënt: een beroemde Franse kunstenaar, een zakenman, een verpletterend aantrekkelijke maffiazoon, een topsporter, een senator op leeftijd… Heel verschillende mannen die één ding gemeen hebben: voor Mia’s gezelschap betalen ze zonder met hun ogen te knipperen een ton. Seks is een optionele extra. Na twaalf avontuurlijke maanden zal er voor Mia meer veranderd zijn dan enkel haar banksaldo…

Recensie

Nooit verliefd worden is het eerste deel uit de Calendar Girl serie.

De omschrijving is een beetje misleidend want de schuld van 1 miljoen dollar is niet van Mia zelf maar van haar vader. Deze schuld heeft hij bij Blaine, de ex van Mia, gemaakt door een drank en gok verslaving. Blaine en zijn mannetjes hebben de vader van Mia te pakken gehad en ligt in coma. Terwijl Mia bij haar vader op bezoek is in het ziekenhuis komen er mannetjes van Blaine langs. Ze bedreigen Mia en haar zusje. Het geld moet zo snel mogelijk terug betaald worden en Mia moet daar maar een oplossing voor bedenken. Het enige wat zij kan bedenken is een baantje bij haar tante. Dit stukje wordt in het kort verteld in het eerste hoofdstuk terwijl Mia met haar vriendin Ginelle aan de telefoon zit.

Mia is een stoere meid die het in eerste instantie niet ziet zitten om als escorte aan het werk te gaan. Maar een ton per maand is wel makkelijk geld verdienen om de schuld van haar vader te kunnen aflossen. Haar tante regelt meteen alles en de eerste boeking is een feit. Mia is naast stoer ook een onzeker persoon. Toch is zij niet op haar mondje gevallen en leert zijn van elke klant wel weer iets nieuws.

Let op! Volgende gedeelte bevat spoilers. Daarom heb ik ze in een spoiler tag gezet zodat jullie zelf de keuze kunnen maken om het te lezen.

Weston Charles Channing de Derde is een rijke filmproducent. Mia is door zijn moeder ingehuurd om hem te vergezellen naar verplichte bijeenkomsten. Wes wilt zich graag op zijn werk richten en niet op de vrijgezelle dames die alleen uit zijn op zijn geld. De ontmoeting tussen Wes en Mia is bij een strand waar Wes onder de indruk is dat Mia op haar motor is gekomen. Vanaf het begin merk je dat ze een goede klik hebben en de aantrekkingskracht is ook meteen merkbaar. De erotische scenes zijn mooi en smaakvol beschreven. Er speelt meer tussen Wes en Mia, ze worden verliefd. Wat een regel was van Wes wat niet mocht gebeuren. Toch verlaat Mia na een maand Wes en gaat zij naar haar volgende klant.

In februari wordt Mia ingehuurd als muze door Alec Dubois, een Franse kunstenaar voor een groot project. Ik vond Alec niet echt een leuk personage, beetje saai zelfs. De Franse teksten die erdoor waren geschreven vond ik storend omdat Mia steeds vroeg wat iets betekende. Ook de klik en chemie tussen Mia en Alec voelde ik niet. Het kunstproject waar Alec aan werkte klonk wel erg mooi en zou zo iets zijn wat ik in het echt zou willen bekijken. Pas op het einde als Mia en Alec eindelijk het pand verlaten en erop uit gaan vind ik het verhaal beter worden.

In maart wordt Mia niet door één maar door twee personen ingehuurd. Antony Fasano is een Italiaanse zakenman, boxer en erfgenaam van een groot Italiaans restaurantketen. Hij is al jaren samen met zijn partner Hector Chavez maar niemand weet dat Antony homosekueel is. Door deze wending is Maart heel anders dan de voorgaande maanden. Mia wordt ingehuurd als de verloofde van Antony omdat hij de enige man is die de familienaam kan voortzetten en zijn moeder zo snel mogelijk kleinkinderen verwacht. Mia bouwt een sterke band op met Hector en probeert Antony duidelijk te maken dat hij uit moet komen voor zijn gevoel. Tegen het einde van het verhaal komt Wes, Mia opzoeken en dat maakt het verhaal voor mij compleet.

Ik vond het erg interessant om te lezen waarom klanten Mia inhuren en hoe dat in zijn werk gaat. De schrijfstijl is erg fijn waardoor het vlot weg leest. Het boek bevat romantische, vrolijke, erotische en serieuze scenes. Mia wordt als persoon goed uitgewerkt en je komt steeds meer over haar te weten. Na de eerste drie maanden te hebben gelezen ben ik heel nieuwsgierig geworden wat de komende negen maanden gaat gebeuren.

4/5
Kopen

Serie